دکتر صفا صمد زاده » جراحی زیبایی صورت » مراقبت های بعد از اتوپلاستی گوش
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

مراقبت های بعد از اتوپلاستی گوش

جراحی زیبایی گوش در چه سنی باید صورت گیرد؟

رعایت چه نکاتی بعد از جراحی زیبایی گوش الزامی می باشد؟

نحوه پانسمان بعد از جراحی زیبایی گوش باید به چه شکل صورت گیرد؟

در این مقاله سعی شده است که به پاسخ پرسش های پیرامون مراقبت های بعد از اتوپلاستی گوش پرداخته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. ما را با ادامه مطلب همراهی بفرمایید…

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی اتوپلاستیعملی است که می توان شکل، اندازه ، موقعیت، تناسب گوش را براساس صورت و تناسب آن تغییر داد.

بیرون زدگی گوش عارضه ای است که باعث ناراحتی و خجالت برای افراد می شود زیرا که با بیرون زدگی لاله گوش علاوه بر دفرمیته، آسیب جسمی را نیز به همراه می آورد.

مورد تمسخر واقع شدن کودکان در سنین پایین عارضه ای است که فرد را جهت انجام جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی متمایل می کند به همین دلیل قدم اول در این زمینه مشاوره گرفتن از یک متخصص گوش و حلق و بینی حاذقی است.

یکی از علل این عارضه استعداد ژنتیکی و وراثت است که در شکل گیری در 3 سالگی آن نقش بسزایی دارد و باعث تکامل در سن 5 سالگی می باشد، در نتیجه سن مناسب برای عمل اتوپلاستی در 5 یا 6 سالگی بهترین سن می باشد یعنی قبل از رفتن به مدرسه خواهد بود.

هدف عمل از عمل بهبود شکل و وضعیت گوش، ایجاد آناتومی طبیعی و موقعیت  نرمال آن می باشد. در بیشتر مواقع متخصص گوش و حلق و بینی برش گوش را از خارج از گوش به گونه ای که هیچ گونه آثار و زخمی دیده نشود و قابل رویت نباشد، ایجاد می کند.

بعد از عمل نیز بیمار درد و ناراحتی زیادی را متحمل نمی شود و پانسمان در روز دوم برداشته خواهد شد و به بیمار توصیه می شود که هدبند پهنی را روی هر دو گوش و در تمام شبانه روز به مدت 2 هفته قرار دهد و بعد از آن فقط شب ها فقط به مدت 3 هفته از آن استفاده کند.

بهتر است که در موضع برش یعنی پشت گوش از پمادهای آنتی بیوتیکی استفاده کند و بخیه ها نیز بعد از 2 هفته بعد از عمل کشیده می شود.

مورد دیگر پیت یا منفذه کوچکی است که در جلوی گوش یا بالای کانال گوش دیده می شود که مادر زادی است که گاهی دوطرفه گوش دیده می شود که اگر یکطرفه ظاهر شود در سمت چپ دیده رخ خواهد داد که حاکی از کیست  preauriclar cyst می باشد. معمولا بی ضرر و عارضه می باشد اما گاهی عفونی می شود و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک برای درمان پیدا می کند و در صورت تکرار تعداد عفونت باید عمل صورت بگیرد.

کاندیدای جراحی باید از سلامتی کامل جسمانی و روانی برخوردار باشند و هیچ گونه بیماری آنان را تهدید نکند، دیدگاه مثبت و مشخصی نسبت به عمل داشته باشند.

قبل از عمل دخانیات و مشروبات الکلی مصرف کرده باشند، چرا که بعد از عمل در روند بهبودی اختلال به وجود خواهد آورد.

بهتر است یک ساعت زودتر در کلینیک و یا بیمارستان حضور داشته باشد و 8 ساعت ناشتا باشد. یکی از اعضای خانواده و یا دوست او را همراهی نماید و تمام آزمایشات و تست هایی که پزشک و متخصص گوش و حلق و بینی از بیمار خواسته است را انجام داده باشد.

نکته:  اگر متقاضی جراحی زیبایی گوش دارای بیماری است و یا  داروی خاصی را مصرف می کند را حتما قبل از عمل به پزشک اطلاع دهد. عدم اطلاع به موقع به ضرر خود بیمار خواهد بود و در پروسه عمل اختلال به وجود خواهد آورد.

نتیجه جراحی اتوپلاستی گوش

نتایج جراحی زیبایی گوش بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده خواهد بود و اگر بیمار مراقبت های بعد از عمل را به خوبی رعایت کند و تمام دستورات جراح را اجرا نماید، مدت زمان ماندگاری طولانی تر نیز خواهد بود. بیمار نیز با مشاهده عکس های قبل و بعد از عمل می تواند تفاوت را بررسی کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
برچسب ها:
مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =

تماس با ما