دکتر صفا صمد زاده » جراحی بینی » جراحی انحراف تیغه بینی

جراحی انحراف تیغه بینی

بینی به علت عصب های زیادی که دارد  یکی از عضوهای پر اهمیت در صورت محسوب می گردد،چه بسا که بسیاری از دردهای سر و صورت نشات گرفته از مشکی در داخل بینی باشد. انحراف بینی اگر به موقع مورد تشخیص و درمان قرار نگیرد ممکن است سر دردهای زیادی برای فرد به همراه داشته باشد.

انحراف تیغه بینی

شکستگی و خمیدگی تیغه میانی بینی را به اصطلاح انحراف تیغه بینی می گویند، یکی از شایعترین مشکلات بینی در بین افراد وجود انحراف در تیغه بینی می باشد که باعث گرفتگی بینی شده و در تنفس فرد اختلال ایجاد می نماید .

علت انحراف تیغه بینی

انحراف تیغه  بینی ممکن است از زمان تولد در فرد وجود داشته باشد، همچنین این عارضه می تواند در اثر بروز ضربه به بینی نیز ایجاد گردد.  لازم به ذکر است که جراحی انحراف بینی مانند سایر جراحی های بینی تحت بیهوشی کامل و در اتاق عمل انجام می گیرد و تنها افرادی که انحراف بینیشان دارای شدت می باشد و در زندگی روزمره آنها  اختلالات زیادی ایجاد کرده است ضروت دارد. در علم پزشکی به جراحی این عارضه سپتوپلاستی می گویند.

علائم انحراف بینی

• ترشحات پشت حلق
  • اختلال در خواب
  • قطع تنفس در خواب
  • خروپف
  • نتفس صدا دار
  • خون دماغ شدن
  • احساس فشار در مجرای تنفسی
  • عفونت های مکرر سینوس
  • خشکی در دهان
  • احساس درد درنواحی چون سر و صورت

افرادی که به علت انحراف بینی دچار تنگی نفس می شوند ممکن است با قطع شدن نفس در خواب نیز مواجه شوند که متاسفانه باید گفت بروز این مشکل فرد را درمعرض مشکلات قلبی و عروقی قرار میدهد.

تشخیص انحراف بینی

در صورت مشاهده علائمی که در بالا ذکر شد شما می توانید به یک متخصص گوش،حلق و بینی مراجعه کرده تا مجرای بینی شما مورد بررسی قرار گیرد. پزشک متخصص اغلب  به منظور تشخیص دقیق تر برای بیمار سی تی اسکن و یا آندوسکوپی بینی تجویز می نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  “جراحی های زیبایی یا درمان در ناحیه گوش و حلق و بینی”  می توانید با دکتر صفا صمد زاده ، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح پلاستیک بینی در تهران تماس حاصل نمایید.

راههای ارتباطی با مطب ایشان:  88377336-021 و 09394480115
پیج اینستاگرام

آیا جراحی انحراف بینی موجب تغییر فرم بینی می گردد؟

جراحی انحراف بینی یک جراحی درمانی محسوب میگردد و صرفا جهت برداشتن موانع در مسیر تنفس انجام می گیرد لذا هیچگونه تغییری در فرم و حالت بینی ایجاد نمی گردد.

اما افرادی که علاقمند به تغییر فرم بینی خود هستند می توانند همزمان با جراحی ترمیم انحراف تیغه بینی خود جراحی زیبایی بینی نیز انجام دهند.

جراحی همزمان انحراف بینی و زیبایی بینی را در اصطلاح پزشکی سپتورینوپلاستی نام دارد.

دوره نقاهت جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی نسبت به سایر جراحی های بینی ساده تر و سبک تر می باشد لذا دوره نقاهت طولانی نخواهد داشت و فرد یک هفته  پس ازعمل می توند به تمام کارهای روزانه خود بازگردد.

بدیهی است که پس از انجام هر گونه جراحی اعم از جراحی زیبایی بینی ورم و کبودی مشاهده میشود که امری طبیعی است.

مراقبت های لازم پس از جراحی انحراف بینی

• دکتر صفا صمد زاده متخصص گوش،حلق و بینی  به افرادی که جراحی انحراف تیغه بینی انجام داده اند توصیه می نماید که از انجام کارهای سنگینی که موجب فشار به صورت و بینی میگردد برای مدتی اجتناب نمایند تا بطور کامل بهبود یابند . حدالامکان سعی کنند که از قرار گبری در مکان های شلوغ خودداری نمایند تا از خوردن ضربه به بینی جلوگیری گردد.
  • مصرف ادویه و نمک دوره نقاهت جراحی را افزایش میدهد، لذا بهتر است در طول دوران نقاهت برای کاهش هرچه سریعتر ورم و کبودی، این موارد را تا جای ممکن از برنامه غذایی خود حذف نمایید.
  • استفاده از کمپرس یخ در روند بهبود موثر است.
  • نوشیدن آب کرفس و آب آناناس تایر بسزایی در بهبود زخم، کبودی و ورم ناشی از جراحی انحراف تیغه بینی دارد.

شما کاربران گرامی می توانید برای افزایش اطلاعات خود در زمینه مشکلات ناشی از عدم درمان به موقع انحراف بینی به لینک مربوطه مراجعه نمایید

با تشکر از حسن توجه شما عزیزان، مدیریت سایت: دکتر صفا صمد زاده ، متخصص گوش، حلق و بینی، پلاستیک بينى تهران