دکتر صفا صمد زاده » جراحی بینی » بهترین متخصص گوش، حلق و بینی در غرب تهران
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

بهترین متخصص گوش، حلق و بینی در غرب تهران

انتخاب پزشکی توانمند و حاذق در تمامی زمینه ها و بیماری ها یکی از دغدغه های مهم برای بشر بوده و است. مشکلات مربوط به گوش، حلق و بینی نیز از این امر مستثنی نیستند و با توجه به این که مشکلات متعددی را می توانند برای هر فرد ایجاد کنند، لازم است برای رفع آن ها از تجربیات پزشکی حاذق بهره مند شد.

آیا می دانید یک متخصص گوش، حلق و بینی از عهده چه مشکلاتی بر می آید؟ برای چه بیماری هایی می توان به او مراجعه کرد؟ چگونه می توان پزشکی توانمند را یافت و به او اعتماد کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بیابید.

بهترین متخصص گوش، حلق و بینی در غرب تهران

فهرست محتوا

توانایی های یک متخصص گوش، حلق و بینی

یک متخصص گوش، حلق و بینی خوب در وهله اول باید جدا از دانش تخصصی اش بتواند با بیماران خود صادق باشد. بعنی اگر مشکلی وجود دارد بدون افراط و تفریط آن را شرح دهد و در کنار آن راه های رفع مشکل را به ظور کامل در اختیار بیمار قرار دهد.

اما یک متخصص گوش، حلق و بینی دقیقا چه وظایفی را بر عهده دارد؟ برای چه معضلاتی می توانیم به او مراجعه کنیم؟

به طور کلی از عنوان تخصص این پزشکان می توان دریافت که در صورت بروز هرگونه مشکل در ناحیه سر و از جمله گوش، دهان، حلق و بینی و گردن لازم است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه نمود.

یکی از مشکلاتی که می توان برای رفع آن به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کرد، بروز مشکلات تنفسی و حساسیت های مختلف از راه بینی است مانند خر و پف کردن در خواب، یا آپنه انسدادی، رینیت آلرژیک و … .

بیشترین موردی که برای درمان آن به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه می شود، ابتلا به سینوزیت و بروز مشکلی در سینوس افراد می باشد. یکی از روش های پر کاربرد درمانی برای این مشکل، آندوسکوپی سینوس است که تنها باید توسط این پزشکان انجام گیرد.

گروه بعدی که بیشترین مراجعین به متخصصان گوش، حلق و بینی را تشکیل می دهند، کودکانی هستند که دارای معضلاتی در نواحی نام برده می باشند. بنابراین لازم است یک متخصص گوش، حلق و بینی به قدر کافی صبور باشد و بتواند با کودکان تعامل برقرار کند.

آیا یک پزشک ENT می تواند فقط در یکی از زمینه های تخصصی رشته خویش کار کند؟

در پاسخ به این سوال می توانیم اینگونه پاسخ دهیم که یک متخصص گوش،حلق و بینی(ENT) می تواند به طور تخصصی تر در یکی از موارد ذیل تخصص خود را گسترش داده و متمرکز نمایند:

  • جراحی سر و گردن
  • تخصص گوش،حلق و بینی اطفال
  • رینوپلاستی (جراحی های سینوزیت و جراحی زیبایی بینی)
  • جراحی حنجره یا لارنگولوژی
  • جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

علت نتیجه موفق جراحی بینی

یک جراح بینی برای اقدام به جراحی بینی با درنظر گرفتن فاکتورهایی بینی بیمار را به 3 روش بینی طبیعی،بینی فانتزی و نیمه فانتزی می تواند عمل کند.

اولین اقدامی که یک متخصص گوش حلق بینی قبل از جراحی بینی انجام  میدهد بررسی کامل ساختار و آناتومی بینی می باشد که آیا فرم در نظر گرفته شده برای بینی فرد مشکلی در آینده برای وی ایجاد خواهد کرد یا خیر؟ بررسی مجرای تنفسی بیمار یکی از اقداماتی است که یک جراح بینی خوب به آن توجه می نماید.

شناخت صحیح کامل از آناتومی ومجرای تنفسی بینی یکی از مواردی است که اگر پزشک متخصص در آن تبحز نداشته باشد نتیجه منفی در جراحی خواهد گذشت و فرد پس از جراحی بینی دچار مشکلات زیادی از جمله التهاب در دریواره های بینی، چسبندگی در بینی، اختلال در تنفس و… می گردد.

اهمیت انتخاب بهترین متخصص گوش، حلق و بینی

با توجه به اهمیت تنفس و قدرت شنیداری هر فرد، لازم است که برای تشخیص و درمان مشکلات این نواحی به یک متخصص با تجربه و متبحر مراجعه شود. چرا که کوچک ترین خطا در این زمینه می تواند موجب بروز مشکلات جبران ناپذیری گردد.

به علاوه اگر پزشکی که انتخاب می گردد، نتواند تشخیص درستی دهد و روش درمان اشتباهی را آغاز کند، بیماری فرد به مرور زمان پیشروی می نماید و می تواند اندام های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد. در این شرایط ممکن است روش های آسان برای درمان کفایت نکند و لازم به بستری و درمان های جدی باشد.

به هر منظوری که به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه می کنید لازم است از تجربه و سابقه پزشک در این زمینه مطلع باشید. اگر پزشک تجربه کافی برای درمان بیماری و مشکل شما نداشته باشد، چگونه می توانید به او اعتماد کنید؟

توصیه ما این است که حتما با افرادی که بیماری های مشابه شما را دارند، مشورت کنید و پس از یافتن چند پزشک، در رابطه با سابقه و مهارت آن ها اقدام به تحقیق نمایید.

بهترین متخصص گوش، حلق و بینی در غرب تهران

برای انتخاب بهترین متخصص گوش، حلق و بینی همان طور که اشاره کردیم، لازم است تحقیقات لازم را انجام دهید تا با اطمینان از مهارت پزشک بتوانید اقدام به درمان مشکل خود نمایید. این که یک پزشک بتواند در بهترین زمان ممکن بها=ترین تشخیص را دهد و روش درمانی موثری را ارائه دهد، نیازمند تجربه مفید می باشد.

دکتر صفاصمدزاده به عنوان بهترین متخصص گوش، حلق و بینی در تهران و در شهرک غرب مشغول به فعالیت می باشد. لازم است بدانید که ایشان جراح پلاستیک و بینی متبحری نیز می باشد که می تواند برای جراحی های زیبایی مانند جراحی بلفاروپلاستی، جراحی بینی، جراحی اتوپلاستی گوش و … انتخاب بسیار مناسبی برای علاقه مندان باشد.

میزان قوس در بینی های طبیعی،فانتزی و غیرفانتزی

بینی های طبیعی هیچگونه قوسی ندارند و زاویه در این نوع بینی حدودا بین 90تا 95 درجه می باشد. بینی های فانتزی هم که اغلب دارای سایز خیلی کوچکی هستند زاویه ای بین 100 تا105 درجه دارند، بینی نیمه فانتزی که حد وسطی از بینی طبیعی و فانتزی و تلفیقی از این دو محسوب می گردد.

جراحی گوش

جراحی گوش که با هدف درمان مشکلات ظاهری مربوط به گوش انجام می گیرد راجراحی اتوپلاستی نیز می گویند.

از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • بزرگی گوش
  • برجستگی گوش
  • عدم تقارن دو گوش بایکدیگر

نکته مهمی که در جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی لازم است به آن توجه نمایید این است که پس از جراحی زیبایی گوش نگران بروز مشکلات و ناهنجاری های شنوایی نباشید چرا که این جراحی گوش صرفا یک جراحی زیبایی برای تغییر ظاهر گوش می باشد که تاثیری بر روی شنوایی فرد نخواهد گذاشت.

روش های انتخاب بهترین متخصص گوش ،حلق و بینی

برای انتخاب بهترین متخصص گوش ،حلق و بینی می توانید از روش های زیر بهره بگیرید:

  • پرس و جو و تحقیق ازآشنایان و افرادی که از جراحی خود راضی هستند.
  • جستجو نام پزشک متخصص انتخابی خود در گوگل  و دیئن نمونه کارهای وی
  • مراجعه به مطب پزشک متخصص انتخابی خود برقراری یک جلسه مشاوره با وی برای پرسیدن سوالات و رفع ابهامات
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

تماس با ما